تاریخ انتشار: شنبه 1400/06/06 - 12:05
کد خبر: 405940

معرفی انواع بلاک چین| بلاک چین‌های متفاوت را بشناسید

در بلاک چین خصوصی، طرفین دسترسی بلاک چین را به کاربران آن محدود می کنند. کاربران باید قبل از استفاده از شبکه به آن دسترسی داشته باشند. همچنین، دسترسی فقط می تواند از مرجعی که بلاک چین خصوصی را مدیریت می کند گرفته شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بلاک چین در حال تغییر جهان است. این موضوع شرکت ها، دولت ها و سایر سازمان ها را قادر می سازد تا گردش کار خود را بهتر مدیریت کرده و سیستم های خود را با راه حل های بهتر بهبود بخشند. اکنون، نحوه ذخیره داده ها، دسترسی به آنها و استفاده از آنها برای بهبود چرخه بی پایان رشد فناوری تغییر می کند. همچنین بر سایر جنبه های فناوری ما، از جمله نحوه ایجاد اعتماد در شبکه تأثیر می گذارد.

بلاک چین به روش های خصوصی، عمومی، کنسرسیوم و ترکیبی قابل استفاده است. اگر به طور کلی با بلاک چین آشنایی ندارید، صفحه بلاک چین را مطالعه نمایید تا تصوری از نحوه عملکرد بلاک چین خصوصی و عمومی داشته باشید.

معرفی انواع بلاک چین| بلاک چین‌های متفاوت را بشناسید

با این حال  بلاک چین ترکیبی، ممکن است صنایع مختلف را تحت تأثیر قرار دهد. بلاک چین ترکیبی، ترکیبی از هر دو جهان، چه بلاک چین خصوصی و چه عمومی است. این امر به سازمانها امکان کنترل بهتر بر آنچه را که می خواهند به دست آورند می دهد تا اینکه برنامه های خود را در مورد محدودیت فناوری تغییر دهد.

استفاده از فناوری بلاک چین می تواند به دو صورت مالی و غیرمالی انجام شود. با بلاک چین، دستکاری داده ها یا هک کردن سیستم غیرممکن می شود. باز بودن بلاک چین عمومی مردم سراسر جهان را گرد هم می آورد، در حالی که بلاک چین خصوصی تضمین می کند که یک اکوسیستم بسته نیز می تواند با قابلیت های بلاک چین رشد کند.

بلاک چین ترکیبی یا هیبرید (hybrid blockchain)

بلاک چین ترکیبی یا هیبرید یک نوع انقلابی از فناوری بلاک چین است. در ادامه ما به عناصر اصلی بلاک چین ترکیبی پرداخته و نحوه عملکرد آن را می آموزیم. بلاک چین ترکیبی بهتر است به عنوان نوعی از بلاک چین تعریف شود که سعی می کند از بهترین بخش راه حل های بلاک چین خصوصی و عمومی استفاده کند. در دنیای ایده آل، بلاک چین ترکیبی به معنای دسترسی کنترل شده و آزادی در همان زمان است.

معماری ترکیبی بلاک چین متمایز از این واقعیت است که آنها برای همه باز نیستند اما هنوز ویژگی های بلاک چین مانند صداقت، شفافیت و امنیت را ارائه می دهند.

طبق معمول، معماری بلاک چین ترکیبی کاملاً قابل تنظیم است. اعضای بلاک چین ترکیبی می توانند تصمیم بگیرند چه کسانی می توانند در بلاک چین شرکت کنند یا کدام تراکنش ها به صورت عمومی منتشر می شوند. این امر بهترین ها را در هر دو جهان به ارمغان می آورد و تضمین می کند که یک شرکت می تواند با ذینفعان خود به بهترین شکل ممکن کار کند. برای داشتن دید بهتر نسبت به بلاک چین و کارکرد آن از آموزش بلاک چین وبسایت چین مستر استفاده نمایید.

معرفی انواع بلاک چین| بلاک چین‌های متفاوت را بشناسید

بلاک چین عمومی

همانطور که از نامش پیداست ، بلاک چین عمومی دارای ماهیت عمومی است. وقتی بیت کوین آمد، بلاک چین را در شکل عمومی خود عرضه کرد. این بدان معناست که بلاک چین عمومی برای همه باز است و هر کسی می تواند در آن شرکت کند.

با این حال، این سوال مطرح می شود که چرا کسی به بلاک چین عمومی ملحق می شود؟ در اینجا انگیزه ای وجود دارد که بلاک چین عمومی ارائه می دهد. در عوض، تعداد کاربران را بهبود می بخشد، همچنین سلامت و رشد بلاک چین را بهبود می بخشد. بیت کوین فوق العاده خوب عمل می کند.

به عنوان مثال ، ماینرهای بیت کوین می توانند برای حل الگوریتم های پیچیده شرکت کنند و قدرت محاسباتی را ارائه دهند. با انجام این کار، یک تراکنش یا بلوک استخراج می شود. از سوی دیگر، ماینرها با دریافت بیت کوین برای کارهایی که انجام داده اند تشویق می شوند. همیشه کاربران و کارگرانی در محیط بلاک چین عمومی وجود خواهند داشت تا بتوانند به راحتی کار کنند. سیالیت مهم است و به همین دلیل است که تشویق آن را ادامه می دهد. برای خواندن اطلاعات بیشتر درباره این موضوع به صفحه رمز ارز مراجعه نمایید.

 

بلاک چین خصوصی

اکنون که ما تصویری واضح از آنچه بلاک چین عمومی ارائه می دهد به دست آورده ایم. بیایید به سراغ بلاک چین خصوصی برویم. همانطور که از نامش حدس زده اید، این بلاک چین خصوصی است.

در بلاک چین خصوصی، طرفین دسترسی بلاک چین را به کاربران آن محدود می کنند. کاربران باید قبل از استفاده از شبکه به آن دسترسی داشته باشند. همچنین، دسترسی فقط می تواند از مرجعی که بلاک چین خصوصی را مدیریت می کند گرفته شود.

از آنجا که یک بلاک چین خصوصی است، همه چیز می تواند به دلخواه تغییر کند. به عنوان مثال، سرپرست می تواند معاملات را بر اساس ماهیت، سرعت یا قصد آنها محدود کند. کنترل در اینجا بلاک چین خصوصی را برای شرکتها یا سازمانهایی که می خواهند از بلاک چین سود ببرند اما در محیطی بسته استفاده می کنند، به بلاک چین خصوصی می دهد.

نکته دیگری که باید در اینجا به آن توجه کنید این است که بلاک چین خصوصی به طور کامل از دسترسی عموم محروم نیست. با توجه به آنچه مدیر برای همه چیز تنظیم کرده است می توان به آنها دسترسی پیدا کرد.

سایدچین (Sidechain)

سایدچین یکی از بلاک چین های جانبی است که به بلاک چین به‌ صورت زنجیره‌ی اصلی از دوطرف متصل است. سایدچین امکان تبادل دارایی دیجیتال با نرخ از‌ پیش مشخص‌شده بین خود و زنجیره‌ی اصلی را فراهم می‌کند.

فرض کنید یک شبکه‌ی غیر متمرکز جهانی از چندین بلاک چین که هرکدام قوانین، اهداف و کارایی مختص به‌خود را دارند و درعین اینکه مستقل هستند، یک اکوسیستم واحد نیز تشکیل می‌دهند. این اکوسیستم واحد متشکل از چندین بلاک چین مستقل را می‌توان ساید چین نامید.

این مکانیزم رمزنگاری پیچیده به توکن‌ها و سایر دارایی‌های دیجیتال امکان می‌دهد تا آزادانه بین زنجیره‌ی اصلی و ساید چین حرکت کنند. یک مثال واضح برای ساید چین لیکویید نتورک یا شبکه روان است که به ‌عنوان یک پلتفرم موفق برا توافق مبادله‌کنندگان و پلتفرم‌های معامله عمل می کند. این موضوع می تواند سرعت و امنیت انجام تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد. ازآنجایی‌که، شبکه Liquid از به بیت کوین به‌عنوان زنجیره‌ی اصلی آن، متصل است، فقط فعالیت‌هایی که شامل بیت کوین می‌شوند در آن امکان‌پذیر است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top